Gedrag, houding en communicatie

650,00

Mensen zijn ingewikkeld, moeilijk te begrijpen en onvoorspelbaar? Nee hoor! Gedrag is best voorspelbaar en daarom ook goed te begeleiden.

Categorie:

Herken jij het volgende?

“Tijdens een vergadering bespreek je belangrijke punten. Je geeft er met z’n alleen een klap op en gaat aan de slag. Maar na de vergadering zijn er een paar personen die toch van gedachten veranderen en die komen daar (bijna) schoorvoetend mee aan zetten. Frustratie alom in het team; je had tijdens de vergadering toch het moment om er wat over te zeggen!”

Dit is frustrerend voor alle betrokken partijen. Er zullen mensen zijn die vinden dat het moment van inspraak voorbij is; ‘had je toen maar wat moeten zeggen’ en er zullen mensen zijn die vinden dat ze tijd hadden moeten krijgen om er even ‘echt goed over na te kunnen denken’.

Dit is nou een typisch voorbeeld dat in heel veel organisaties, van allerlei soorten, voorkomt. Het heeft te maken met hoe verschillend mensen in elkaar zitten. In dit geval is de ene helft meer direct en de andere indirect in zijn benadering én denkwijze. Dát noemen we een gedragsstijl! Zo zijn er heel veel verschillend typen mensen, denk alleen maar eens de combinatie tussen deze 4 verschillende factoren:

• Taakgericht
• Mensgericht
• Indirect
• Direct

Leer tijdens deze training welke gedragsstijl jij hebt en wat dit betekent en hoe je er mee om kunt gaan. Belangrijker is dat je leert wat je tegenpool is, waarom dat je soms zo kunt botsen met die persoon. Tijdens verschillende opdrachten wordt steeds meer duidelijk dat het soms heel lekker kan samenwerken, maar dat het ook behoorlijk kan botsen. We leren je dan aan hoe je het beste met deze situatie om kunt gaan.

Ons doel is dat je leert:

• Wat geeft je energie?
• Wat kost je energie?

Als je dat van jezelf weet, kun jij jezelf veel krachtiger neerzetten en jezelf beschermen van die sleur en bijhorende energielek (vermoeidheid). Geef je leiding en heb je juist te maken met mensen die vermoeid lijken, of vind je de aansluiting niet, dan leer je tijdens deze training hoe je juist die mensen in hun kracht kunt zetten.


Zet jezelf op de DISCoveryMap en ontdek welke stijl jij hebt!

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Gedrag, houding en communicatie” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

0
Scroll naar top